Alla inlägg under november 2007

Av Andreas - 28 november 2007 22:31

Sitter med min ny inhandlade kamera i handen och försöker ta bilder på mig själv. Själva tagandet är ju inga större problem med, bara att trycka av.

Men resultatet vill sig inte. Antingen så gör jag mig inte på kort eller så gör sig inte kort på mig. Det kan ju oxå vara så att jag är en spänden när en kamera kommer i mitt nylle. Så jag glömmer bort hur jag ser ut utan den lilla klickande lådan i mitt blickfång.


                  Döm själva... Ett litet axplock.
 

Av Andreas - 27 november 2007 21:56

Efter ett tretal dagar på Bästa semester.

Har haft ett par dagar på avvaro infrastruktur på en ö utan allt en vanlig vardag bjuder på. Underbart. Bara skog, sjö, vind, snö (nu oxå) och lugn.

Mycket tankar finns det plats för att gå igenom huvudets mitt.

Jag vet att vi är på rätt spår. Spåret som leder till framtiden.


Bloggar med uppehåll.

Av Andreas - 22 november 2007 15:54

Var på fackkurs i Norrköping igår och idag.

Tröttsamma saker det där med kurs.

Dåligt med sömn tråkiga föreläsare mm mm...

Kom hem till ett yrväder. Blåste och stormade friskt kan man säga men vinden har lagt sig för en stund nu. Lätt att man blåser med i vissa stormar men jag lyckades med sten i mina fickor stå pall även denna stom.

Men nu har det värsta blåst över hopp om klar himmel till kvällen.


Över och ut blogginfall. 

Av Andreas - 19 november 2007 18:51

Började jobba idag efter två veckor som sjukskriven. Det känns i kroppen nu.

Handen är läkt. Men snart är det ju jul då ska jag vara ledig, inte för att jag ogillar mitt jobb men för en gångs skull kände jag attt jag uppskattade min ledighet. Det är inte så vanligt förekommande när det gäller jag.

Brukar kunna bli rastlös eftre en dag eller så. Är nog rätt tillfreds med tillvaron. Blogginfallar vidare. 

Av Andreas - 15 november 2007 18:27

Beslut man fattar är till för att man fattar dom och för att man står för dom. Vissa saker är ju rätt självklara som att man inte ska äta stora knark,hoppa utan fallskärm från höga hus och simma i väldigt djypt strömt vatten.

Men vissa beslut är av ren övertygelse, att dom känns rätt, bäst, underbarast, trevligast mm. Dom besluten är nog de viktigaste i livet.

Vissa sådana beslut kommer man på med tiden, att man inte trivs med att bo i lägenhet utan att man vill bo i ett hus på landet utan grannar.

Men det viktigaste här i livet skälva drivkraften... Kärlek.

När man hittar rätt där, det är då man bestämmer sig. Om man nu ska kalla det för ett beslut? Fatta då'! Annars är dum, retarded, korkad kalla det vad som. Jag har fattat. men ovavsett vad jag har fattat så gäller det inte ett beslut denna gången uta att bara helt änkelt följa sin inre  röst 

och det är presis vad jag tänker göra. 

Tog bort min sutur idag. Nu ska handaset holla ihopp utan hjälp. (ska nog gå fina fisken)
Så är det i dag. Infallet beslutas gå vidare.

Av Andreas - 14 november 2007 11:43

Svallningar, likt havet slår mot strandens klippor och sand sveper de på oss.

Som att sitta fast med ena foten i lera drar vi oss fram. Ibland timmar i taget, ibland dagar, ibland dyngn.

Men trots havets storm ska jag inte vika. Jag är klippan som solen lyer på när stormen lagt sig.

Bullen infallsbloggar vidare. 

Av Andreas - 13 november 2007 21:35

Du ligger i soffan, jag sitter på sängen.

Vi är inte osams bara i olika rum. 

Av Andreas - 12 november 2007 18:53

Dag två av mitt infallsbloggande.

Idag sitter jag i M:s lägenhet är sjukskriven och syr.  Syr mig en väska att pryttlar i när jag går runt och är snygg på stan exempelvis. Får se hur det blir med väskans snygghet men det artar sig ändå som det ser ut nu.

Hungern gör sig nu påmind. Daggs att ge sig på blodpuddingen, men det ta lite emot vill bara sy som läget är nu.

Dag två började aningen tumultartat två själar med en sak gemensamt felsidovaknade. Man går runt och ryter åt ingenting inombords. Oro växer i mitt huvud om M:s tre resterande månader. Men vi kommer att fixa det med bravur. JAg sover inte hemma i natt heller.


Varkorvwen klart slut jorden. 

Presentation

Omröstning

Vilken korv tycker du är godast?
 Litells
 Bullens Pilsner Korv
 Bamse med bröd
 Bajskorv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards