Alla inlägg under december 2007

Av Andreas - 28 december 2007 23:36

Jag har varit och sett Arn. Svensk filmindustis storsatsning.

  Vad tykte jag då? 

Helt spontant är att jag hade sett den bättre hemma i min soffa med en filt i knät brasan sprakandes i kaminen och M brevid migi samma soffa, nu var det ju med henne jag såg den här på bio med men i varsin stol. Fan vad obekväma stolar de har i de där salongerna. Men Arne kan ju fäktas.

Kort sagt gillar du att gå på bio så är det ett självklart val att se den på bio, det är en storslagen film minst sagt. Har du vättigt ljud hemma i tvrummer så mys till det se den hemma. Hoppas bara att de får in sina satsade pengar.


Klart slut biopoppblogg.

Av Andreas - 12 december 2007 22:10

Dåliga dagar för M.

Det är väldigt svårt att se någon man älskar ha ont. Stå där och inte kunna göra något åt det onda. Om man kunde skulle man vilja ta ut det onda ur kroppen knykla ihopp det som en pappershanduk och trots man inte får spola ner dom i toan, just spola ner skiten i toan.

Men det är ju bara önskans drömmar i morron är en annan dag då kanske det är bättre. Kram på dig gumman.


Blogglider vidare. 

Av Andreas - 10 december 2007 20:29

Här sitter jag och glor på ingenting.

Det finns inget att glo på, det finns inget att göra, det finns inget jag kan göra. Inte långt härifrån ligger min kärlik i värk efter operationen. Jag får inte äns komma och hälsa på henne där hon ligger. Sådana är tydligen folket i vita kläder.Jag vill ju finnas där för henne inte vara här för mig själv.

Inte mycket jag kan göra åt som det är nu. Värk som man hör över telefon så det nästan värker i örat.


Bloggar uppgivet vidare. 

Av Andreas - 9 december 2007 21:59

I morron förändras saker och ting. Fast på ytan syns ingen skildnad förutom ett stäck. Men innanför sträcket är det anorlunda.

I morron är det operation för M. Man vet ju aldrig hur man mår efter ett sådant ingrepp. Jag kan ju bara finnas där.

Med mina armar vill jag vira in henne likt bandage uti en värmande evig kram. Med min närhet vill kännas till.  


Bloggat vidare. Änu vidare. 

Av Andreas - 6 december 2007 17:43

Blev lite triggad av att folk sett några bilder jag tog på Gorgol Bordello.

Tog mig ett beslut att lägga ut några fler så fler kan se vad de missade eller vad de så om de var där och delade det hela med oss som var där och såg.

Av Andreas - 5 december 2007 22:15

Dag utan större besvär förutom spindelledsbyte på M:s Ford. Det var inte det smidigaste jag gjort men nu är den bytt.

Funderar på att fytta sticka från kommun, dra, sträcka på benen, ge sig i kast med något man inte gjort förut. Det är tankar som kommer och går det där, men de kommer allt oftare nu mera. Vill flytta, jag och M till en ny oas, i världens oänderliga öken. Där vi kan finna vårt pårlande livsvatten och börja på ny kula i ett gemensamt kulspel där det finns två vinnare.

Jag är full av henne svaren på mina frågor, pipet i mitt huvvud. Tystnar ej den rundgång som försigår där inne tjuter allt mer.


Forstsatt infall.

Av Andreas - 3 december 2007 21:33

Var i storstaden där Kungen med fru bor igår. För att avnjuta en underbar upplevelse med M, Gogol Bordello.

Kalasspelning förutom ett gäng på fem sabbnördar som av någon andledning tyckte att det var värt 250 pix vara att gå dit för att ställa till med sabb och bråk.  Förstår inte vad man får ut av att knuffa och dra i folk till den gräns någon säger i från, och då klämma till med de tuffaste ord de lärt sig i någon slags tvsåpa "passa dig". Skit as är vad de är. Men de sabbade inte detta ändå. Får man möjligheten att se dom igen ta den så ses vi nog där.


Över och utlevelseblogg. 

Av Andreas - 2 december 2007 11:26

Gårdagen var en sådan där dag som man vill stryka. Man kan ha den helt ogjord. Vara utan den helt och fullt.

Inget gick som det skulle eller ville och i skallen malde en förbanelse av någon form utav tristess. Folk som rörde sig ute i matafären på gatan och på sina egna tomter vara dumma i huvudet som en korkad skock med får.

Inte för att man stälde till med några världskrig eller härdsmältor i relationer, men ändå var inget toppen alls, om man säger´t.

Trots allt var inte dagen helt till spillo kvällen, dagens avslut var kalas.

Man blev lite kreativ och snickrade i hopp en adventsstjärna i taggtråd åt min M. Måste göra fler taggatrådskreationer, kanske en "kristallkrona" till min toa eller en julgran.

Nu är det en tripp till landets huvudstad för konsert som gäller för hela pengen. Kungen bor i den staden han har ett jätte stort hus han som inte är hans.

Bullar vidare i bloggarnas värd.

Presentation

Omröstning

Vilken korv tycker du är godast?
 Litells
 Bullens Pilsner Korv
 Bamse med bröd
 Bajskorv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards